Leslia Silková o genderových stereotypech mezi indiány

KNIHY slouží ke sdílení recenzí a tipů na zajímavá knižní díla.
Pravidla fóra
  1. Je povoleno vkládání recenzí na jakékoliv knihy a následná diskuze k nim.
  2. Jestliže bude v rámci recenze knihy uvedeno jméno osoby v současnosti mladší 18 let (narozené od r. 2004 do současnosti), je nutné toto jméno zkrátit na křestní jméno a iniciálu příjmení.
  3. V rámci recenzí je možné vkládat odkazy na fotografie obálek knih, příp. fotografie autorů, a to jen formou odkazů (za využití URL nebo IMG tagu), při užití IMG tagu je nutné dodat přímý odkaz a zdroj. Je-li autor v současnosti mladší 18 let, anebo je-li na jeho fotografii společně s ním jiná osoba v současnosti mladší 18 let, odkaz na fotografii nemůže být zveřejněn.
  4. Při porušení těchto pravidel dojde k upravení či odstranění vlákna, případně k penalizaci uživatele. V případě nejasností, jaké odkazy můžete v této sekci sdílet, kontaktujte Macka, moderátora AV sekce. Stížnosti na obsah sekce řeší administrátorský tým odpovědný za chod fóra, viz rubriku Kontakt.
Uživatelský avatar
Myš
Čestný člen skupiny ČEPEK
Bydliště: Mám
Líbí se mi: Chlapci
ve věku od: 8
ve věku do: 15
Kontakt: [email protected]
Výkřik do tmy: Všimli jste si letos, kolik se urodilo jmelí?
Příspěvky: 906
Dal: 145 poděkování
Dostal: 822 poděkování

Leslia Silková o genderových stereotypech mezi indiány

Nový příspěvek od Myš »

Koupil jsem si knížku od Leslie Marmon Silkové. Zabývá se tématikou původního obyvatelstva Severní Ameriky a sama pochází z lidu Pueblo. V části své knihy naráží na své setkávání se s genderovými stereotypy. S mnohými se setkala až při studiu na univerzitě, ačkoli i v té době už byl lid Pueblo velmi jiný, než býval kdysi. Řekl jsem si, že kousek přeložím a možná to vyvolá zajímavou diskuzi o tom, jak se na genderové role díváme my. Bohužel, jak to bylo v našem prostředí před příchodem křesťanství, se už asi nedozvíme.
Když jsem vyrůstala, ve vedlejší vesnici žil mladý muž, který si lakoval nehty, nosil dámské halenky a natáčel si své dlouhé vlasy. Lidé věnovali jeho vzhledu pramálo pozornosti, byl stále částí skupiny mladých mužů ze své vesnice. Nikdo si z něj nikdy nedělal srandu. Komunity Pueblanů byly a stále jsou na sobě vzájemně závislé, ale také jsou tolerantní k individuálnosti, protože přežití skupiny znamená, že všichni musí spolupracovat.

Ve starém světě Pueblanů byly rozdíly oslavované jako laskavost Matky Tvůrkyně. Lidé s neobvyklými fyzickými nebo sexuálními rozdíly byly vysoce respektováni, protože jejich rozdílnost jim dávala zvláštní pozici zprostředkovatelů mezi tímto světem a duchovním světem. Velký léčitel z kmene Navajo z 20. let 20. století měl velký hrb a nemohl chodit rovně, ale dovedl léčit i nejtěžší případy.

Před příchodem křesťanských misionářů se muž mohl oblékat jako žena, pracovat s ženami a dokonce si vzít muže bez jakéhokoli problému. Stejně tak se žena mohla oblékat do mužského oblečení, pracovat s muži nebo si ženu vzít. Pueblanský pohled na svět v sobě zahrnuje, že jsme všichni kombinací muže a ženy a sexuální identita se konstantně mění. Sexuální tabu začala vznikat až po rozšíření křesťanství. Před dobou příchodu puritánů, manželství neznamenalo konec sexu s jinými lidmi, manželství bylo o spolupráci a sociální vazbě. Těhotenství bylo vždy oslavováno a pokud se tak stalo před sňatkem, považovali to Pueblané za dobré znamení."
(...)
Muži se v některých vesnicích dodnes při posvátných ceremoniích převlékají za ženy, aby jim vzdali hold a napojili se na ženskou energii duchovních bytostí.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Myš za příspěvky (celkem 3):
Livrey, Gabriel Svoboda, Jeremy
"Life is a waterfall, we're one in the river and one again after the fall
swimming through the void we hear the word
we lose ourselves but we find it all..."
SOAD
Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů